Program wyborczy Łukasza Gibały

Niezależny kandydat na prezydenta miasta Krakowa przedstawił kolejny rozdział swojego programu. Przekazana  dziennikarzom 25-stronicowa książeczka nosi tytuł „Piękno i Unikatowość”. Sprawdzamy czy wszystkie tam zamieszczone dane są zgodne z prawdą.

Sprawdzone wypowiedzi

Łukasz Gibała

Brak planów zagospodarowania przestrzennego (pokryta jest nimi tylko połowa miasta [Krakowa])

 

Prawda Ukryj uzasadnienie

Na głównej stronie Urzędu Miasta Krakowa Biura Planowania Przestrzennego  jest napisane, iż od 5 sierpnia obowiązuje 137 planów pokrywającego 49,5 % powierzchni Krakowa.

Łukasz Gibała

Tereny zielone stanowią dziś zaledwie niecałe 14% powierzchni całego miasta.

Fałsz Ukryj uzasadnienie

Według danych Raportu o Stanie Miasta publikowanym przez Urząd Miasta Krakowa (data publikacji 1 października 2014 r.) tereny zielone w Krakowie w 2013 roku wynosiły 3 546 ha, co daje 10,8%.

Łukasz Gibała

Kampanii „Kraków to stan umysłu”, za którą miasto w ubiegłym roku

zapłaciło 200 tys. zł (billboardy i ogłoszenia prasowe w 5 polskich miastach)

Fałsz Ukryj uzasadnienie

Według danych Raportu o Stanie Miasta publikowanym przez Urząd Miasta Krakowa (data publikacji 1 października 2014 r.), kwota za kampianię “Kraków to stan umysłu” wynosiła 177 233 PLN.

Łukasz Gibała

Mówiąc o promocji Krakowa nie sposób nie wspomnieć o słynnym już spocie telewizyjnym, reklamującym miejskie starania o organizację igrzysk olimpijskich. Wyprodukowanie i emisja spotu kosztowały 1,3 miliona złotych.

Prawda Ukryj uzasadnienie

Według sprawozdania z kontroli Komitetu konkursowego 2022 wykonanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki w czerwcu 2014, na produkcję i emisję sportu wydano 1 347 454,07 zł.