Słuchacze Radia Maryja, czy czytelnicy Gazety Wyborczej?

01.02.2016

Wypowiedź

Nieweryfikowalne

Uzasadnienie

Zgodnie z raportami kwartalnymi autorstwa Departamentu Monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dot. udziału w rynku i wielkości audytorium programów radiowych w 2015 roku:

  • średnioroczny udział w czasie słuchania Radia Maryja (odsetek całkowitego czasu słuchania stacji w stosunku do całkowitego czasu słuchania wszystkich badanych stacji) wyniósł ok. 1,83%
  • średnioroczny zasięg dzienny Radia Maryja (liczba osób, które zadeklarowały, że słuchały stacji przynajmniej przez kwadrans w dniu poprzedzającym wywiad) wyniósł 2,7%

Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że:

  • średni dzienny odsetek mieszkańców Polski słuchających radia wyniósł w 2015 r. ok. 73,8%
  • liczba mieszkańców Polski to 38 mln 479 tys.

Radia Maryja słucha średnio ok. 767 tys. osób.

Liczba czytelników Gazety Wyborczej nie jest weryfikowalna. Jednak biorąc pod uwagę ilość sprzedanych egzemplarzy – zgodnie z danymi Związku Kontroli Dystrybucji Pracy, przygotowanymi dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż Gazety Wyborczej w okresie styczeń-listopad 2015 r. wyniosła około 158 tys. egzemplarzy.
Zakładając, że liczba czytelników równa się liczbie sprzedanych egzemplarzy, to liczba słuchaczy Radia Maryja byłaby większa, niż liczba czytelników Gazety Wyborczej. Jednak jest to założenie będące zbyt dalekim uproszczeniem. Porównanie ma charakter jedynie poglądowy. Wypowiedź ostatecznie uznajemy za nieweryfikowalną.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

POMÓŻ NAM DZIAŁAĆ!

Co­dzien­nie spraw­dza­my praw­do­mów­ność po­li­ty­ków. Walczymy z dez­in­for­ma­cją, fake new­sa­mi i ma­ni­pu­la­cją w prze­strze­ni pu­blicz­nej.

Żeby za­cho­wać nie­za­leż­ność, po­trze­bu­je­my Two­jego wsparcia.