Wypowiadając się na temat możliwości wprowadzenia zintegrowanego biletu trójmiejskiej komunikacji miejskiej podczas jednej z debat wyborczych, Paweł Adamowicz wskazał, że największą trudnością jest włączenie do takiego projektu Szybkiej Kolei Miejskiej, która nie jest własnością miasta, a Polskich Kolei Państwowych.
Informacje o strukturze własnościowej, nomen omen, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o. można znaleźć w jej biuletynie informacji publicznej. Większościowym udziałowcem trójmiejskiej SKMki jest PKP, posiadająca 67,9% udziałów. Pozostałymi udziałowcami są Województwo Pomorskie (10,4%), Gmina Miasta Gdańsk (12,8%), Gmina Miasta Sopot (2,1%), Gmina Miasta Gdyni (5,4%), Gmina Miejska Pruszcz Gdański (1,2%) i Gmina Miejska Rumia (0,2%). Posiadanie większościowego pakietu udziałów przez PKP uprawnia, szczególnie w kontekście podejmowania strategicznych decyzji spółki, do określenia SKM jako własności PKP. Wypowiedź Pawła Adamowicza kwalifikujemy jako prawdziwą.
Paweł Adamowicz
Prezydent Gdańska
Większe wyzwanie to oczywiście taryfa SKM, która jest własnością – przypomnimy – PKP.
Debata wyborcza – poniedziałek, 24 września 2018
Link oEmbed
https://www.sharethefacts.co/share/24485d2f-91f2-4fee-8c84-2bbf6c825d30