Czas czytania: około min.

Czy Borys Budka był zapraszany przez TVP w ostatnich 5 latach?

29.09.2020 godz. 12:30

Wypowiedź

Fałsz

Uzasadnienie

Wypowiedź Borysa Budki oceniamy jako fałszywą, ponieważ zarówno on, jak i Grzegorz Schetyna byli zapraszani do udzielania wywiadów w Telewizji Publicznej. W ciągu ostatnich pięciu lat obaj politycy pojawiali się na antenach TVP1, TVP Info, jak i regionalnych kanałów TVP3.

Wypowiedź

Obecny przewodniczący Platformy Obywatelskiej Borys Budka pojawił się 16 września 2020 roku jako gość w Radiu Zet. Beata Lubecka podczas wywiadu pytała go m.in. o sprawy związane z procedowaną wtedy ustawą mającą zwiększyć ochronę i prawa zwierząt w Polsce, a także rozmawiała z nim na temat nachodzących wyborów nowego szefa klubu Platformy Obywatelskiej. Korzystając z okazji, Borys Budka wypowiedział się niepochlebnie na temat Telewizji Publicznej, podkreślając, że nie był do niej zapraszany od pięciu lat, a także, że poprzedni przewodniczący PO, Grzegorz Schetyna, nie został zaproszony do TVP na żadną rozmowę „jeden na jeden”. Warto przy tej okazji wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy taki argument pada z ust polityków Platformy – już przedtem na łamach Demagoga sprawdzaliśmy podobną wypowiedź kandydatki na prezydenta Polski, Małgorzaty Kidawy-Błońskiej.

Borys Budka w Telewizji Publicznej

Przez Telewizję Publiczną rozumiemy programy emitowane przez Telewizję Polską – nadawcę publicznego i spółkę akcyjną Skarbu Państwa. Struktura nadawcy dzieli się na różne jednostki: TVP1, TVP2 oraz trzeci program TVP3 (regionalny). Oprócz tego nadawane są także takie kanały jak: TVP Info, TVP ABC, TVP Kultura, TVP Historia, TV Polonia, TVP Sport, TVP Rozrywka i inne.

Analizując wypowiedź Borysa Budki, sprawdziliśmy, czy był on zaproszony oraz pojawił się w rozmowie lub wywiadzie w programie nadawanym na którymkolwiek z tych kanałów. Na stronie tvp.info znajdują się wywiady, których w ciągu ostatnich lat Borys Budka udzielił dla Telewizji Publicznej, w tym m.in. rozmowa ze stycznia 2017 roku, kiedy przewodniczący PO pojawił się w programie „4 strony”, emitowanym w TVP Info. Wywiad dotyczył perspektyw działań Platformy Obywatelskiej jako partii opozycyjnej. W kwietniu tego samego roku Budka pojawił się na kanale regionalnym TVP3 Opole, gdzie gościł w programie Łukasza Żygadły. Natomiast w sierpniu 2017 roku Budka tłumaczył się w TVP Info z wywiadu, którego udzielił niemieckiemu portalowi Zeit Online, twierdząc, że prawdopodobnie doszło w nim do błędu w tłumaczeniu jego słów.

Jak widzimy, w ciągu ostatnich pięciu lat Borys Budka pojawił się w Telewizji Publicznej co najmniej trzy razy.

Grzegorz Schetyna

Informacje o wywiadach, których TVP udzielił Grzegorz Schetyna, znajdują się na jego własnej stronie schetyna.pl. Możemy tam znaleźć odniesienia do co najmniej kilku wizyt tego polityka na antenie Telewizji Polskiej, w tym:

Oczywiście nie są to wszystkie rozmowy przeprowadzone w ciągu ostatnich pięciu lat z byłym przewodniczącym Platformy Obywatelskiej. Można znaleźć ich więcej w zakładce „wywiady” na jego stronie internetowej. A zatemt ta część wypowiedzi Borysa Budki także jest fałszywa.

Podsumowanie

W ciągu ostatnich pięciu lat zarówno obecny, jak i były przewodniczący PO pojawiali się w programach emitowanych przez Telewizję Publiczną, tak na antenach TVP1, TVP Info, jak i na kanałach regionalnych. Wypowiedź Borysa Budki oceniamy zatem jako fałszywą.

➖
Podobał Ci się artykuł? Pomóż nam dzielić się prawdą!

• Wpłać darowiznę TUTAJ i działaj z nami!
• Śmiało rozpowszechniaj artykuł, prześlij go znajomym, nie zapomnij podać źródła z linkiem (www.demagog.org.pl).

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

POMÓŻ NAM DZIAŁAĆ!

Co­dzien­nie spraw­dza­my praw­do­mów­ność po­li­ty­ków. Walczymy z dez­in­for­ma­cją, fake new­sa­mi i ma­ni­pu­la­cją w prze­strze­ni pu­blicz­nej.

Żeby za­cho­wać nie­za­leż­ność, po­trze­bu­je­my Two­jego wsparcia.