Strona główna Wypowiedzi Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?

Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?

Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?

Jarosław Sellin

Poseł
Prawo i Sprawiedliwość

W Niemczech jest komisja do spraw koncentracji mediów, która co trzy lata wydaje taki raport i sprawdza, czy ktoś jednak, w ramach gry wolnorynkowej, nie zakupił za dużo i nie ma za dużo potencjału jeśli chodzi o docieranie do pewnej skali audytorium (…).

Prawda

Wypowiedź uznajemy za zgodną z prawdą, gdy:  

  • istnieją dwa wiarygodne i niezależne źródła (lub jedno, jeśli jest jedynym adekwatnym z punktu widzenia kontekstu wypowiedzi) potwierdzające zawartą w wypowiedzi informację, 
  • zawiera najbardziej aktualne dane istniejące w chwili wypowiedzi, 
  •  dane użyte są zgodnie ze swoim pierwotnym kontekstem.

Sprawdź metodologię

Prawda

Wypowiedź uznajemy za zgodną z prawdą, gdy:  

  • istnieją dwa wiarygodne i niezależne źródła (lub jedno, jeśli jest jedynym adekwatnym z punktu widzenia kontekstu wypowiedzi) potwierdzające zawartą w wypowiedzi informację, 
  • zawiera najbardziej aktualne dane istniejące w chwili wypowiedzi, 
  •  dane użyte są zgodnie ze swoim pierwotnym kontekstem.

Sprawdź metodologię

Na podstawie trzeciej poprawki do międzylandowego porozumienia nadawczego z 1997r. oraz zgodnie z art. 5 niemieckiej konstytucji z 1949 r, gwarantującym prawo wolności słowa, w Niemczech działa komisja ds. koncentracji mediów (Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich), która nadzoruje przestrzeganie pluralizmu opinii w dystrybucji stacji telewizyjnych w Niemczech, co dotyczy również struktury własności poszczególnych stacji, czyli tego, czy jeden właściciel nie posiada zbyt wielu środków przekazu telewizyjnego.

Ponadto, komisja jest zobligowana do publikacji raz na 3 lata, lub na żądanie landów, raportów o stanie koncentracji mediów oraz środkach zabezpieczających pluralizm opinii w prywatnej części sektora nadawczego, biorąc pod uwagę:

  1. Interpretacje rynku telewizyjnego i powiązanych,
  2. Poziome powiązanie pomiędzy nadawcami w różnych strefach nadawczych,
  3. Międzynarodową koncentrację w sektorze medialnym.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Wpłać, ile możesz

Na naszym portalu nie znajdziesz reklam. Razem tworzymy portal demagog.org.pl

Wspieram

Dowiedz się, jak radzić sobie z dezinformacją w sieci

Poznaj przydatne narzędzia na naszej platformie edukacyjnej

Sprawdź!