Czas czytania: około min.
Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?
06.04.2017 godz. 11:00
Wypowiedź
W Niemczech jest komisja do spraw koncentracji mediów, która co trzy lata wydaje taki raport i sprawdza, czy ktoś jednak, w ramach gry wolnorynkowej, nie zakupił za dużo i nie ma za dużo potencjału jeśli chodzi o docieranie do pewnej skali audytorium (…).

Prawda
Uzasadnienie
Na podstawie trzeciej poprawki do międzylandowego porozumienia nadawczego z 1997r. oraz zgodnie z art. 5 niemieckiej konstytucji z 1949 r, gwarantującym prawo wolności słowa, w Niemczech działa komisja ds. koncentracji mediów (Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich), która nadzoruje przestrzeganie pluralizmu opinii w dystrybucji stacji telewizyjnych w Niemczech, co dotyczy również struktury własności poszczególnych stacji, czyli tego, czy jeden właściciel nie posiada zbyt wielu środków przekazu telewizyjnego.
Ponadto, komisja jest zobligowana do publikacji raz na 3 lata, lub na żądanie landów, raportów o stanie koncentracji mediów oraz środkach zabezpieczających pluralizm opinii w prywatnej części sektora nadawczego, biorąc pod uwagę:
- Interpretacje rynku telewizyjnego i powiązanych,
- Poziome powiązanie pomiędzy nadawcami w różnych strefach nadawczych,
- Międzynarodową koncentrację w sektorze medialnym.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Wpłać darowiznę i działaj z nami!