Strona główna Wypowiedzi Czy zostanie wybudowania linia 400 kV pomiędzy Kozienicami, a Ołtarzewem?

Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.

Czy zostanie wybudowania linia 400 kV pomiędzy Kozienicami, a Ołtarzewem?

Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.

Czy zostanie wybudowania linia 400 kV pomiędzy Kozienicami, a Ołtarzewem?

Piotr Naimski

Prawo i Sprawiedliwość

Ostatnia decyzja PSE to jest decyzja o powrocie przy wyborze trasy dla tej linii 400 kV pomiędzy Kozienicami a Ołtarzewem do tej trasy, która w 2014 roku została zaakceptowana w planie zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego.

Prawda

Wypowiedź uznajemy za zgodną z prawdą, gdy:  

  • istnieją dwa wiarygodne i niezależne źródła (lub jedno, jeśli jest jedynym adekwatnym z punktu widzenia kontekstu wypowiedzi) potwierdzające zawartą w wypowiedzi informację, 
  • zawiera najbardziej aktualne dane istniejące w chwili wypowiedzi, 
  •  dane użyte są zgodnie ze swoim pierwotnym kontekstem.

Sprawdź metodologię

Prawda

Wypowiedź uznajemy za zgodną z prawdą, gdy:  

  • istnieją dwa wiarygodne i niezależne źródła (lub jedno, jeśli jest jedynym adekwatnym z punktu widzenia kontekstu wypowiedzi) potwierdzające zawartą w wypowiedzi informację, 
  • zawiera najbardziej aktualne dane istniejące w chwili wypowiedzi, 
  •  dane użyte są zgodnie ze swoim pierwotnym kontekstem.

Sprawdź metodologię

Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego przyjętym na posiedzeniu Sejmiku Województwa 7 lipca 2014 roku, została wymieniona inwestycja budowy linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew. Przebieg orientacyjny tejże linii został wyznaczony poprzez gminy: Kozienice, Głowaczów, Stromiec, Białobrzegi, Promna, Jasieniec, Grójec, Chynów, Tarczyn, Żabia Wola, Radziejowice, Baranów, Jaktorów, Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Ożarów Mazowiecki.

Do wyznaczenia dokładnej trasy przebiegu linii została przeprowadzona analiza wielokryterialna przez zespół niezależnych ekspertów, która jednak wskazała na wybór innego wariantu (z wykorzystaniem DK50 i A2). Wybór ten spotkał się z dużymi protestami społecznymi, w ich wyniku 2 sierpnia 2016 roku, inwestor zdecydował o zmianie trasy i wyborze tej zgodnej z Planem Zagospodarowania Przestrzennego z 2014 roku.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

POLECANE RAPORTY I ANALIZY

Pomóż nam sprawdzać, czy politycy mówią prawdę.

Nie moglibyśmy kontrolować polityków, gdyby nie Twoje wsparcie.

Wpłać

Dowiedz się, jak radzić sobie z dezinformacją w sieci

Poznaj przydatne narzędzia na naszej platformie edukacyjnej

Sprawdź!