Strona główna Fake News Konkurs Biedronki? To internetowe oszustwo!

Konkurs Biedronki? To internetowe oszustwo!

Uwaga na fałszywy konkurs w mediach społecznościowych.

Konkurs Biedronki? To internetowe oszustwo!

Uwaga na fałszywy konkurs w mediach społecznościowych.

Fake news w pigułce

  • Na Facebooku pojawiło się ogłoszenie konkursu, który miał umożliwić zdobycie bonu na zakupy w sklepach sieci Biedronka. Konkurs miał polegać na prostym zadaniu, w którym uczestnicy mieli za zadanie znaleźć literę inną niż pozostałe.
  • Informacje o rzekomym konkursie są fałszywe i mogą być wykorzystane do wykradania danych osobowych internautów. Sieć Biedronka nie ogłaszała takiego konkursu w swoich kanałach i oficjalnie zdementowała, by była organizatorem wydarzenia.

Na facebookowym profilu Biedronka fans pojawiło się ogłoszenie konkursu, który polega na znalezieniu jednej – innej niż pozostałe – litery. Zgodnie z opisem konto podające się za powiązane z siecią sklepów Biedronka rozdaje: kupony na zakupy i inne nagrody dla 300 osób, które na zdjęciu znajdą inny list niż [a]!” – czytamy.

Zrzut ekranu wpisu profilu Biedronka fans, w którym przekonywano, że sieć sklepów zorganizowała specjalnych konkurs.

Źródło: www.facebook.com

W sekcji komentarzy pojawił się link do strony o adresie bit.ly/biedronka-pl (link zarchiwizowany). Pod wskazanym adresem miał znaleźć się formularz, w którym można wpisać swoje dane i otrzymać kod podarunkowy na zakupy w sklepach sieci Biedronka.

Zrzut ekranu komentarza, w którym zachęcano do rejestracji pod adresem przypominającym stronę sieci sklepów Biedronka.

Źródło: www.facebook.com

Pod wpisem z konkursem pojawiło się aż 2,6 tys. komentarzy. Wielu użytkowników podjęło próby wzięcia udziału w wydarzeniu – problem w tym, że nagrody za udział nigdy nie ujrzą.

Nie bądź łasy na fałszywe konkursy… Możesz stracić dane i wiele więcej

Facebookowy fanpage Biedronka fans, który jest obserwowany przez tylko ponad 20 osób, nie ma żadnego związku z kanałami informacyjnymi sieci Biedronka. To fałszywy konkurs ogłoszony przez oszustów, którzy chcą wyłudzić twoje dane – nie wchodź w link i nie podawaj tam swoich danych!

Wchodząc pod adres bit.ly/biedronka-pl (link zarchiwizowany), trafiamy na stronę, która próbuje upozorować się na Biedronkę i przekonuje, że czeka na nas nagroda już nie tylko w postaci bonu, ale i 50 tys. złotych. To próba zachęty, która ma stworzyć wrażenie niepowtarzalnej szansy.

Zrzut ekranu ze strony, która podszywa się na stronę sieci sklepów Biedronka.

Źródło: www.archive.ph

Poniżej znajduje się link do rejestracji oraz informacja o konieczności zainstalowania aplikacji mobilnej, dzięki której nagroda będzie mogła zostać przyznana – oczywiście nigdy nie ujrzymy jej na oczy. Kliknięcie w link bez żadnej metody weryfikacji może narazić nas na utratę danych lub pobranie złośliwego oprogramowania.

Zrzut ekranu ze strony podszywającej się pod sieć sklepów Biedronka. Na zrzucie widać odnośnik do formularza rejestracyjnego.

Źródło: www.archive.ph

Po przeskanowaniu adresu za pomocą strony urlscan.io dowiemy się, że link z rejestracji przekierowuje do pobrania przeglądarki Opera GX w języku niemieckim. Oszuści pod pozorem zmyślonego konkursu mogą więc zarabiać na linkach afiliacyjnych, przy czym mogą też chcieć podjąć próbę kontaktu z osobami, które skorzystały z fałszywego formularza rejestracyjnego.

Oficjalne kanały sieci sklepów Biedronka nie ogłaszały takiego konkursu

Nie daj się oszustom – zawsze sprawdzaj, jakim adresem posługuje się strona. Prawdziwa strona Biedronki posiada adres biedronka.pl, a nie bit.ly/biedronka-pl (link zarchiwizowany). W podanej sprawie zwróciliśmy się do biura prasowego sieci Biedronka:

Wskazany konkurs nie został zorganizowany przez sieć Biedronka ani na jej zlecenie. Sieć Biedronka publikuje informacje na temat prowadzonych konkursów, akcji promocyjnych oraz specjalnych ofert wyłącznie na stronie internetowej www.biedronka.pl oraz na oficjalnych profilach w serwisach społecznościowych tj.  FacebookTikTok, Instagram, a także w folderach marketingowych oraz innych materiałach promocyjnych dostępnych w naszych sklepach”.

Biuro Prasowe sieci Biedronka

W oficjalnych kanałach sieci sklepów, w tym m.in. na Facebooku czy Instagramie (które mają status oficjalnych profili i obserwuje je wiele tysięcy osób), nie znajdziemy żadnych informacji o rzekomym konkursie.

Zrzut ekranu oficjalnego profilu Biedronki na Facebooku.

Źródło: www.facebook.com

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Pomóż nam sprawdzać, czy politycy mówią prawdę.

Nie moglibyśmy kontrolować polityków, gdyby nie Twoje wsparcie.

Wpłać