Jak gry wideo mogą uczyć o dezinformacji? – Dr Krzysztof M. Maj
Jak wykorzystywać gry w edukacji? Co wspólnego mają z poszerzaniem wiedzy o dezinformacji? Po jakie tytuły sięgać? O tym w najnowszym odcinku Podcastu Demagoga Mateusz Cholewa rozmawia z dr. Krzysztofem M. Majem, wykładowcą AGH.
Jak gry wideo mogą uczyć o dezinformacji? – Dr Krzysztof M. Maj
Jak gry wideo mogą uczyć o dezinformacji? – Dr Krzysztof M. Maj
Jak wykorzystywać gry w edukacji? Co wspólnego mają z poszerzaniem wiedzy o dezinformacji? Po jakie tytuły sięgać? O tym w najnowszym odcinku Podcastu Demagoga Mateusz Cholewa rozmawia z dr. Krzysztofem M. Majem, wykładowcą AGH.
Gry wideo stają się powoli częścią naszej codzienności i coraz rzadziej na całe szczęście kojarzą się wyłącznie z rozrywką. Coraz częściej dyskutuje się o nich w kontekście edukacyjnym, ponieważ jako medium immersyjne dają niepowtarzalną okazję na przekazywanie i naukę nowych doświadczeń. W rozmowie z dr. Krzysztofem M. Majem sprawdzamy, czy mogą pomagać poszerzać wiedzę o dezinformacji, a także jak gry planszowe takie jak „Oktogram”, stworzony w ramach projektu Fake kNOw more potrafią uczyć nas o mediach społecznościowych.
dr Krzysztof M. Maj – groznawca, tutor akademicki i wykładowca na Wydziale Humanistycznym AGH, gdzie spełnia swe odwieczne fanowskie marzenie o zajmowaniu się zawodowo fantastyką i grami wideo; autor dwóch książek o teorii fantastyki, Allotopie (2015) oraz Światotwórstwo w fantastyce (2019); vloguje o grach, fantastyce i kulturze na YouTubie.
Podcast został zrealizowany przez Sounds and Stories oraz Ewę Dunal.
Przydatne linki:
- Gra edukacyjna „Oktogram”
- Gry przeciwko dezinformacji. Zagraj i dowiedz się więcej
- #CyberMagazyn: Czy gry wideo mogą stać się sojusznikiem w walce z dezinformacją?