Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jane Lytvynenko o taktykach w rozprowadzaniu dezinformacji w sieci
Czy żartobliwe memy mogą potęgować zjawisko dezinformacji? Czym są keyword squatting i rekontekstualizacja mediów? Co zrobić, aby dezinformacyjny slogan stał się „viralem”? O rozmaitych metodach tworzenia i rozpowszechniania fałszywych informacji w sieci rozmawialiśmy z Jane Lytvynenko, dziennikarką specjalizującą się w tematyce dezinformacji, związaną z platformą The Media Manipulation Casebook.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jane Lytvynenko o taktykach w rozprowadzaniu dezinformacji w sieci
Czy żartobliwe memy mogą potęgować zjawisko dezinformacji? Czym są keyword squatting i rekontekstualizacja mediów? Co zrobić, aby dezinformacyjny slogan stał się „viralem”? O rozmaitych metodach tworzenia i rozpowszechniania fałszywych informacji w sieci rozmawialiśmy z Jane Lytvynenko, dziennikarką specjalizującą się w tematyce dezinformacji, związaną z platformą The Media Manipulation Casebook.
W kolejnym odcinku naszego podcastu gościmy Jane Lytvynenko, dziennikarkę specjalizująca się w temacie dezinformacji i jej wpływu na zmiany społeczne. Publikowała w m.in. w BuzzFeed News. Związana jest z The Media Manipulation Casebook – platformą badawczą poświęconą dezinformacji i zagrożeniom dla demokracji, zdrowia publicznego i bezpieczeństwa.
Dezinformacja towarzyszy nam nie od wczoraj – od czasu wzmożonego rozwoju Internetu i powstania mediów społecznościowych wykorzystuje nowe narzędzia, aby rozprzestrzeniać się jeszcze szybciej. Część z nich jest nam dobre znana: wycąganie zdjęć z kontekstu, deep fake, fałszywe informacje przekazywane pod brzmiącym naukowo płaszczykiem.
Badaniem ich wpływu na naszą rzeczywistość zajmują się analitycy i naukowcy. Co do tej pory odkryli? Jaką rolę w szerzeniu dezinformacji odgrywają memy? Dlaczego część Amerykanów uwierzyła, że ostatnie wybory prezydenckie zostały sfałszowane i jaki w tym udział miał keyword squatting?
Przydatne linki:
- Konto Twitterowe Jane Lytvynenko
- Strona projektu The Media Manipulation Casebook
- Słowniczek pojęć związanych z fake newsami, dezinformacją i manipulacją medialną
- Case study dotyczące rzekomej manipulacji głosami przez sztab Bidena w wyborach prezydenckich USA w 2020 roku
Zapraszamy do odsłuchania DWUDZIESTEGO drugiego odcinka podcastu demagoga!
Wspieraj niezależność!
Wpłać darowiznę i pomóż nam walczyć z dezinformacją, rosyjską propagandą i fake newsami.