Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Audyt w PKW
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Audyt w PKW
nowy skład PKW dokonuje audytu i zwraca uwagę co jest możliwe, także w kontekście ruchów konstytucyjnych i ordynacji wyborczej, bo przypomnę zmiany muszą być przyjęte de facto do połowy marca, bo potrzebne jest sześć miesięcy trwałości
Trybunał Konstytucyjny w wyroku z dnia 20 lipca 2011r. Sygn. akt K 9/11 z zasady demokratycznego standardu zapisanego w art. 2 Konstytucji RP 6 miesięczny okres pomiędzy zmianą prawa wyborczego, a ogłoszeniem wyborów. Wg. art. 128 Konstytucji wybory Prezydenta zarządza Marszałek Sejmu na dzień przypadający nie wcześniej niż na 100 dni i nie później niż na 75 dni przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej. Kodeks wyborczy w art.289 dookreśla, że Marszałek Sejmu zarządza wybory nie wcześniej niż na 7 miesięcy i nie później niż na 6 miesięcy przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej. Zaprzysiężenie Bronisława Komorowskiego odbyło się 6 sierpnia 2010 r. W związku z tym jego kadencja upływa 5 sierpnia 2015r. a więc zarządzenie wyborów musi odbyć się pomiędzy 5 stycznia, a 5 lutego. Nie jest więc możliwe dotrzymanie 6 miesięcznego terminu trwałości przepisów wyborczych.
Wspieraj niezależność!
Wpłać darowiznę i pomóż nam walczyć z dezinformacją, rosyjską propagandą i fake newsami.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter