Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jak działa komisja ds. koncentracji mediów w Niemczech?
W Niemczech jest komisja do spraw koncentracji mediów, która co trzy lata wydaje taki raport i sprawdza, czy ktoś jednak, w ramach gry wolnorynkowej, nie zakupił za dużo i nie ma za dużo potencjału jeśli chodzi o docieranie do pewnej skali audytorium (…).
Na podstawie trzeciej poprawki do międzylandowego porozumienia nadawczego z 1997r. oraz zgodnie z art. 5 niemieckiej konstytucji z 1949 r, gwarantującym prawo wolności słowa, w Niemczech działa komisja ds. koncentracji mediów (Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich), która nadzoruje przestrzeganie pluralizmu opinii w dystrybucji stacji telewizyjnych w Niemczech, co dotyczy również struktury własności poszczególnych stacji, czyli tego, czy jeden właściciel nie posiada zbyt wielu środków przekazu telewizyjnego.
Ponadto, komisja jest zobligowana do publikacji raz na 3 lata, lub na żądanie landów, raportów o stanie koncentracji mediów oraz środkach zabezpieczających pluralizm opinii w prywatnej części sektora nadawczego, biorąc pod uwagę:
- Interpretacje rynku telewizyjnego i powiązanych,
- Poziome powiązanie pomiędzy nadawcami w różnych strefach nadawczych,
- Międzynarodową koncentrację w sektorze medialnym.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter