Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Jaki będzie koszt przebudowy dróg w Łodzi?
Jaki będzie koszt przebudowy dróg w Łodzi?
50 milionów złotych wydamy w tym roku na remonty i przebudowy małych osiedlowych uliczek i dróg gruntowych w całym mieście.
Według budżetu Miasta Łodzi na rok 2018, wydatki majątkowe na drogi publiczne gminne i drogi wewnętrzne w mieście miały wynieść w sumie 23 615 836 zł. Wydatki te miały być poniesione przez Zarząd Inwestycji Miejskich.
W ciągu roku wydano kilka uchwał Rady Miasta ws. zmian budżetu, które miały wpływ na wysokość wydatków na remonty i przebudowę dróg publicznych gminnych i dróg wewnętrznych:
Według uchwały z 7 marca, do wydatków Zarządu Inwestycji Miejskich dodano 15 milionów złotych na drogi publiczne gminne i 4 miliony złotych na drogi wewnętrzne. Pieniądze te mają zostać wydane na modernizację dróg gminnych i wewnętrznych na osiedlach Górna, Widzew, Polesie i Bałuty oraz na przebudowę dróg na osiedlu Siklawa.
Zgodnie z uchwałą z 29 marca, Zarząd Inwestycji Miejskich dostał 655 tysięcy złotych na modernizację dróg wewnętrznych na terenie dzielnic Widzew, Bałuty Polesie i Górna. Ponadto, zwiększono wydatki o 5 270 864 złotych na przebudowę dróg gminnych.
Według zmiany budżetu z 18 kwietnia ZIM otrzymał 100 tysięcy złotych na przebudowę ulicy Liniowej.
Z kolei według uchwały z 30 sierpnia, zmniejszono o 1,110,000 złotych wydatki na modernizację dróg wewnętrznych, a zwiększono o 1,310,000 złotych wydatki na przebudowę dróg gminnych w mieście.
W sumie sam Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi na modernizację i przebudowę dróg gminnych i wewnętrznych w Łodzi otrzymał 48 841 700 złotych. W wyliczeniach nie uwzględniliśmy wydatków na bieżące utrzymanie dróg, ani wydatków na drogi publiczne w miastach na prawach powiatu.
Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, do dróg gminnych zalicza się „drogi o znaczeniu lokalnym niezaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych”. Z kolei do dróg wewnętrznych zalicza się „drogi, drogi rowerowe, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów, niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym tych dróg”.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter