Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Kto decyduje o tym, jak wyglądają programy nauczania?
Prawdą jest, że ustalanie programu nauczania nie leży w kompetencjach gminy. Jak jednak wynika z dokumentów MEN, podstawę programową tworzy Ministerstwo, ale już program nauczania może być modyfikowany przez nauczycieli dla poszczególnych szkół. Istnieje więc możliwość ingerencji w programy nauczania.
W Ustawie o systemie oświaty z dn. 7 września 1991 roku czytamy, że Minister Edukacji Narodowej na drodze rozporządzenia określa: ramowe plany nauczania, podstawy programowe (wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego) oraz podstawę programową kształcenia w zawodach (art. 22, ust. 2). Jednak wedle art. 22a, pkt. 1 to nauczyciele przedstawiają program nauczania dyrektorowi szkoły, który przedkłada go radzie pedagogicznej (pkt. 6) by następnie dopuścić go do użytku. Jak stanowi punkt 4 art. 22a, treści programów nauczania mogą wykraczać poza wymagania podstawy programowej.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter