Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Które miejsce zajmuje Polska w rankingu o poczucie szczęścia przez dzieci w szkole?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Które miejsce zajmuje Polska w rankingu o poczucie szczęścia przez dzieci w szkole?
Jesteśmy 59. krajem wśród 65 w OECD jeśli chodzi o poczucie szczęścia przez dzieci w szkole.
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), której członkiem jest Polska, prowadzi cykliczny Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (ang. Programme for International Student Assessment – PISA). W jego ramach co 3 lata odbywają się testy sprawdzające wiedzę i umiejętności 15-letnich uczniów w poszczególnych krajach. Najnowsze dane z tego badania pochodzą z roku 2012. Raport z badania przeprowadzonego w roku 2015 ma zostać opublikowany 6 grudnia 2016 roku. Katarzyna Lubnauer miała bazować na danych z 2012 roku, o czym wspomniała podczas rozmowy z Dominiką Wielowieyską.
Zgodnie z danymi PISA (tabela III.2.3a) Polska zajmuje 59. miejsce pośród 65 badanych państw jeśli chodzi o poczucie szczęścia przez uczniów w szkole. Za szczęśliwych w szkole uważa się 68,4 % uczniów z Polski. Gorzej pod tym względem wypadają uczniowie z Łotwy, Finlandii, Estonii, Słowacji, Czech oraz Korei Południowej. Średnia dla państw OECD wynosi 79,8 %. Najbardziej szczęśliwymi są uczniowie z Indonezji (95,7 %), Albanii (94 %) oraz Peru (93,6%).
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter