Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Oferta śmigłowców dla Polski
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Oferta śmigłowców dla Polski
Nie, mi się wydaje, że tu oferta była najważniejsza i jeśli chodzi o sumę, bo tam, ocenę i jeśli chodzi o też możliwości, bo proszę zobaczyć, że tak jak porównywano te możliwości niebojowych przecież śmigłowców, ale transportowych to ta oferta francuska jeśli chodzi o pojemność, o możliwości była najlepsza, największa. Więc dlatego mi się wydaje, że to miało też wpływ.
W postępowaniu na dostawę wielozadaniowych śmigłowców dla polskiej armii złożono trzy oferty:
- konsorcjum „Program EC-725 CARACAL-POLSKA” w składzie: Airbus Helicopters SAS i Heli Invest Sp. z o. o. Services S.K-A – śmigłowiec H225M Caracal (dawniej Eurocopter EC725)
- konsorcjum w składzie: Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o. o., Sikorsky Aircraft Corporations, Sikorsky International Operations Inc. – śmigłowiec S-70i Black Hawk i S-70B Seahawk
- Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” SA – śmigłowiec AgustaWestland AW149
Biorąc pod uwagę kryterium pojemności, liczby miejsc porównanie tych ofert wygląda następująco:
- H225M Caracal – do 28 miejsc
- S-70i Black Hawk i S-70B Seahawk – od 11 do 20 miejsc
- AgustaWestland AW149 – do 18 miejsc
W związku z tym oferta francuskiego konsorcjum pod względem pojemności jest najlepsza. Wypowiedź należy uznać za prawdziwą.
Wspieraj niezależność!
Wpłać darowiznę i pomóż nam walczyć z dezinformacją, rosyjską propagandą i fake newsami.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter