Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Skrócenie kadencji Sejmu i konstruktywne wotum nieufności
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Skrócenie kadencji Sejmu i konstruktywne wotum nieufności
(…) wniosek o samorozwiązanie, gdzie potrzeba 307 głosów, jest po prosu nieracjonalny, natomiast przy konstruktywnym wotum nieufności tych głosów potrzeba 231.
Artykuł 98.Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej mówi o możliwości skrócenia kadencji Sejmu uchwałą podjętą przez co najmniej 2/3 głosów (307 głosów), bądź też na postanowienie Prezydenta.
Konstruktywne wotum nieufności wobec Rady Ministrów natomiast rozpatrywane jest na wniosek przynajmniej 46 posłów, którzy jednocześnie wskazują nowego kandydata na szefa rządu. Zgodnie z Art. 158. Konstytucji, Sejm może je wyrazić wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów (czyli 231).
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter