Strona główna Fake News Samsung rezygnuje z reklam na olimpiadzie? Rzecznicy dementują

Samsung rezygnuje z reklam na olimpiadzie? Rzecznicy dementują

Wiadomość pochodzi ze strony satyrycznej. Samsung będzie partnerem MKOI również na olimpiadzie w 2028 roku – firma nie rezygnuje ze współpracy.

telefon z logo Samsung

Pexels / Modyfikacje: Demagog

Samsung rezygnuje z reklam na olimpiadzie? Rzecznicy dementują

Wiadomość pochodzi ze strony satyrycznej. Samsung będzie partnerem MKOI również na olimpiadzie w 2028 roku – firma nie rezygnuje ze współpracy.

Analiza w pigułce

W ostatnim czasie na łamach Demagoga opublikowaliśmy kilka analiz na temat wprowadzających w błąd narracji dotyczących Igrzysk Olimpijskich w Paryżu (1, 2, 3). Jedną z nich była wypowiedź Jacka Sasina na temat tego, że firma Samsung wycofuje się kampanii reklamowej związanej z zawodami.

Informacje na ten temat udostępniono również na kilku grupach i profilach facebookowych, np. NIE dla lewactwa, Cytryna czy Front Prawicowy. Jak możemy przeczytać w postach: „Samsung wycofuje się z wartej miliard dolarów kampanii reklamowej związanej z igrzyskami olimpijskimi, brawo”.

Zrzut ekranu posta na Facebooku. Informację o rzekomym wycofaniu kampanii napisano białymi literami na czerwonym tle.

Źródło: Facebook.com, 30.07.2024

Samsung rezygnuje z kampanii? Informacja pochodziła ze strony satyrycznej

W analizowanych postach (1, 2, 3) napisano: „Samsung wycofuje się z wartej miliard dolarów kampanii reklamowej związanej z igrzyskami olimpijskimi, brawo”. Informacja pojawiła się w sieci pod koniec lipca. Wtedy doniesieniom przyjrzała się Agencja Reutera. 

Redakcja ustaliła, że źródłem tych informacji jest strona o charakterze satyrycznym.

Według artykułu powodem rezygnacji miało być to, że „zawody stały się »zbyt woke«”. Chodzi o kulturę „woke”, która powstała w Stanach Zjednoczonych i jest związana z ruchem społeczno-politycznym. Jak zwraca uwagę redakcja Pontyer, definicje słowa „woke” mogą być różne, ale pojęcie kojarzone jest z kwestiami praw mniejszości. Jak podaje encyklopedia Britannica, słowa „woke” używa się również w znaczeniu pejoratywnym, jako „synonim liberalizmu lub lewicowości”.

Samsung nie wycofuje się kampanii – informacja od rzecznika MKOI 

Agencja Reutera zdementowała informacje o tym, że Samsung wycofuje się z kampanii reklamowej związanej z igrzyskami w Paryżu. Poprosiła o komentarz rzecznika Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOI).

Jak stwierdził rzecznik, umowa pomiędzy Samsungiem a MKOI obowiązuje do 2028 roku. Oficjalnie poinformowała o tym również firma Samsung.

Rzecznik Samsunga również zaprzecza doniesieniom

Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do Samsung Electronics Polska. 

Odpowiedział nam rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska, Olaf Krynicki. Podkreślił, że zobowiązania partnerskie firmy wobec MKOI trwają do Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles w 2028 roku. 

Samsung wciąż widnieje jako partner na oficjalnej stronie internetowej igrzysk olimpijskich.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Pomóż nam sprawdzać, czy politycy mówią prawdę.

Nie moglibyśmy kontrolować polityków, gdyby nie Twoje wsparcie.

Wpłać