Jak wygląda „Dezinformacja oczami Polaków”? – omówienie raportu
Podczas urodzinowej konferencji Demagoga premierę miała druga edycja raportu „Dezinformacja oczami Polaków”. Jakie wnioski płyną z badania? W tym odcinku Podcastu Demagoga odpowiedzą na nie Wiola Myszkowska i jej gość — Dariusz Ćwiklak, zastępca redaktora naczelnego Newsweek Polska.
Jak wygląda „Dezinformacja oczami Polaków”? – omówienie raportu
Jak wygląda „Dezinformacja oczami Polaków”? – omówienie raportu
Podczas urodzinowej konferencji Demagoga premierę miała druga edycja raportu „Dezinformacja oczami Polaków”. Jakie wnioski płyną z badania? W tym odcinku Podcastu Demagoga odpowiedzą na nie Wiola Myszkowska i jej gość — Dariusz Ćwiklak, zastępca redaktora naczelnego Newsweek Polska.
Dezinformacja jest stałym elementem krajobrazu mediów. Styczność z nią zadeklarowało 79 proc. obywateli naszego kraju. To dane z najnowszej edycji badania „Dezinformacja oczami Polaków”. Właśnie o nim rozmawiamy w najnowszym odcinku Podcastu Demagoga. Gościem jest jeden z ekspertów, który opatrzył raport swoim komentarzem: Dariusz Ćwiklak, zastępca redaktora naczelnego Newsweek Polska.
W badaniu wzięło udział 1000 osób, które zapytaliśmy m.in. o stosunek do 30 fałszywych stwierdzeń obecnych w przestrzeni publicznej. Dotyczyły one obszarów energetyki, zdrowia, klimatu, nowych technologii oraz polityki. Ile osób zgodziło się przynajmniej z jedną z nich? Które źródła uważamy za wiarygodne? Jak często sprawdzamy informacje, które do nas docierają?
Badanie „Dezinformacja oczami Polaków” przeprowadzono przez Koalicję Razem Przeciw Dezinformacji, w skład której wchodzą Związek Firm Public Relations, Fundacja Digital Poland oraz Stowarzyszenie Demagog.
Przydatne linki:
- Raport „Dezinformacja oczami Polaków” do pobrania [tutaj]
- „Badanie potwierdza – prawie każdy ufa jakiejś fałszywej informacji”
- Strona Koalicji Razem Przeciw Dezinformacji