Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Komisja Kodyfikacyjna ws. prawa podatkowego – kto w niej zasiadał?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Komisja Kodyfikacyjna ws. prawa podatkowego – kto w niej zasiadał?
(…) kierunkowe założenia [nowej ordynacji podatkowej] zostały wypracowane przez zespół ludzi, w skład tego zespołu wchodziło 5 profesorów prawa podatkowego, 3 sędziów sądu administracyjnego, 3 przedstawicieli organów podatkowych, 3 przedstawicieli firm doradztwa podatkowego i jeden przedstawiciel Prezydenta.
Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego powstała na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2014 r. w sprawie utworzenia, organizacji i trybu działania Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego.
Powołania członkom komisji zostały wręczone 21 listopada 2014r.
Przewodniczącym komisji został wybrany prof. Leonard Etel, w skład komisji weszło 16 osób. Prawnicy: dr hab. Agnieszka Olesińska, dr hab Adam Nita, dr Rafał Dowgier, dr hab. Mariusz Popławski, dr Dariusz Strzelec.
Doradcy podatkowi: dr Hanna Filipczyk, Ireneusz Krawczyk, Andrzej Nikończyk.
Przedstawiciele organów podatkowych: Włodzimierz Gurba, Wiesław Kuśnierz, Marcin Łoboda.
Sędziowie sądu administracyjnego: dr Stefan Babiarz, Jan Rudowski, dr Piotr Pietrasz
Obecny status pani Bożeny Ogrodowczyk (sekretarza komisji) jest nieweryfikowalny, wiadomo jedynie że ma uprawnienia doradcy podatkowego, ale nie wykonuje zawodu, oraz że pracowała w Ministerstwie Finansów.
Wspieraj niezależność!
Wpłać darowiznę i pomóż nam walczyć z dezinformacją, rosyjską propagandą i fake newsami.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter