Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Która gazeta sprzedaje więcej egzemplarzy?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Która gazeta sprzedaje więcej egzemplarzy?
„Super Express” jeśli chodzi o sprzedaż kioskową wyprzedził w tej chwili „Gazetę Wyborczą”, jest drugą gazetą w kraju.
Największą i najbardziej znaną w Polsce organizacją zajmującą się kontrolą sprzedaży oraz nakładu prasy jest powołany w 1994 r. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Zgodnie z ostatnimi dostępnymi danymi opublikowanymi na stronie ZKDP (za wrzesień 2016 r.*) “Super Express” odnotował 136 119 sprzedanych egzemplarzy** (przy 234 874 egz. średniego nakładu jednorazowego), a “Gazeta Wyborcza” – 134 257 (216 987 egz. średniego nakładu jednorazowego). Daje to “SE” drugą pozycję pod względem sprzedaży dzienników ogólnopolskich (“GW” jest na miejscu trzecim). Pierwszy jest “Fakt Gazeta Codzienna” (potocznie “Fakt”, wydawany przez Ringier Axel Springer Poland) ze sprzedażą na poziomie 279 277 egz. (390 879 egz. średniego nakładu jednorazowego).
Jak wskazują dane ZKDP za sierpień 2016 r., wtedy sprzedaż “SE” również już była wyższa od “GW” (132 036 egz. w stosunku do 130 895 egz. przy średnich nakładach jednorazowych odpowiednio – 230 719 i 218 621 egz.).
W świetle powyższych dowodów uznajemy wypowiedź Adama Bielana za prawdziwą.
—
*dane można sprawdzić zakładając bezpłatne konto w wewnętrznym systemie ZKDP – Teleskop. Po założeniu konta klikamy w przycisk Dane ogólnodostępne, a potem Lista). Następnie wyświetli nam się spis dokładnych statystyk miesięcznych tworzonych przez ZKDP (pliki w formacie .xls, do pobrania)
**ZKDP w swojej metodologii używa dwóch istotnych dla tej analizy pojęć – sprzedaży wydań drukowanych i rozpowszechnienia wydań drukowanych. Nie są one tożsame. Najbliższe użytemu przez A. Bielana wskaźnikowi jest sprzedaż wydań drukowanych. Zgodnie z regulaminem ZKDP (str. 9) obejmuje, oprócz sprzedaży egzemplarzowej, także prenumeraty.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter