Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
PIT na cele komunikacyjne a ustawa metropolitalna
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
PIT na cele komunikacyjne a ustawa metropolitalna
Ona [ustawa metropolitalna PO] również dała podstawy nie tylko finansowania 5 procent PIT-u na cele komunikacyjne. (…) 5 procent jest barierą.
Ustawa o związkach metropolitalnych uchwalona w październiku 2015 daje możliwości finansowania na przykład celów komunikacyjnych z podatku dochodowego od osób fizycznych.
Zgodnie z Art. 51b. 1. wysokość udziału związku metropolitalnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, od podatników tego podatku zamieszkałych na obszarze związku metropolitalnego wynosi 5%.
Nie jest to jednak ściśle określone, jak ten podatek ma być dokładnie wykorzystywany.
Określając ustalenia, o których mowa w ust. 2 pkt 4, uwzględnia się potrzeby i możliwości rozwojowe obszaru metropolitalnego, uwzględniające w szczególności: (…)
3) możliwości finansowania przez gminy oraz związek metropolitalny wykonania sieci komunikacyjnej i infrastruktury technicznej, a także infrastruktury społecznej, służących realizacji zadań własnych odpowiednio tych jednostek.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter