Marcel Kiełtyka

Marcel Kiełtyka

Członek Zarządu, Dyrektor ds. komunikacji i PR

Podejmowane tematy:
Fact-checking Media
Podejmowane tematy:
Fact-checking Media

Od 2016 roku związany z pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową Demagog, gdzie rozwijał swoje kompetencje jako wolontariusz, analityk, koordynator oraz specjalista ds. komunikacji i PR. Obecnie pełni funkcję Członka Zarządu oraz Dyrektora Działu Komunikacji i PR. W ramach swojej pracy planuje i wdraża działania komunikacyjne oraz strategiczne mające na celu zwalczanie dezinformacji i skutecznego przekonywania do faktów. Jest odpowiedzialny za budowanie wiarygodności marki i skuteczne nawiązywanie i utrzymywaniu kontaktów z partnerami zewnętrznymi.

Jest również mentorem Akademii Fact-checkingu, projektu edukacyjnego Demagoga, gdzie od kilku lat prowadzi warsztaty dla seniorów, studentów, uczniów, firm, dziennikarzy oraz innych grup narażonych na dezinformację. Szkolenia, wykłady i warsztaty prowadzi zarówno w szkołach ponadgimnazjalnych, jak i na konferencjach poświęconych mediom i cyberbezpieczeństwu.

Doświadczenie w dziedzinie marketingu i komunikacji w sieci zdobywał także w agencji marketingowej oraz w dziale contentu i komunikacji lidera branży bukmacherskiej w Polsce. Studiował na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe z zakresu dziennikarstwa w sieci na Uniwersytecie SWPS.

Specjalizuje się w branży digital communication, regularnym dostarczaniu wartościowych i zweryfikowanych treści oraz zarządzaniu organizacją pozarządową działającą w branży mediów. Posiada kilkuletnie doświadczenie w fact-checkingu, planowaniu strategicznym, webwritingu, copywritingu oraz marketingu internetowym. Koordynuje również działania zespołu oraz planuje i nadzoruje efektywny przebiegu komunikacji opartej na faktach.

Uczestnik i prelegent wielu konferencji, paneli dyskusyjnych oraz wydarzeń poświęconych dezinformacji, gdzie dzielił się swoim praktycznym doświadczeniem i wiedzą ekspercką z zakresu skutecznego zwalczania dezinformacji. Brał udział m.in. w największej konferencji fact-checkingowej na świecie – Global Fact 11 w Sarajewie.