Strona główna Wypowiedzi Jaką słuchalność ma Radio Maryja?

Jaką słuchalność ma Radio Maryja?

Jaką słuchalność ma Radio Maryja?

Patryk Jaki

Poseł do Parlamentu Europejskiego
Suwerenna Polska

Radio Maryja (…) średnia słuchalność to jest 5 proc. rynku? Kilkaset tysięcy [słuchaczy]? (…) Jestem przekonany, że słuchalność ma większą, niż czytelników Gazety Wyborczej.

Nieweryfikowalne

Wypowiedź uznajemy za nieweryfikowalną, gdy: 

  •  jest niemożliwa do weryfikacji w żadnym dostępnym źródle,  
  • odnosi się do źródeł przestarzałych, na podstawie których nie można stawiać osądów dotyczących teraźniejszości,  
  • dotyczy danych szacunkowych, obarczonych dużą dozą niepewności, zawiera stwierdzenia nieprecyzyjne lub zbyt ogólnikowe,  
  • z innych obiektywnych przyczyn jest niemożliwa do weryfikacji.  

Sprawdź metodologię

Nieweryfikowalne

Wypowiedź uznajemy za nieweryfikowalną, gdy: 

  •  jest niemożliwa do weryfikacji w żadnym dostępnym źródle,  
  • odnosi się do źródeł przestarzałych, na podstawie których nie można stawiać osądów dotyczących teraźniejszości,  
  • dotyczy danych szacunkowych, obarczonych dużą dozą niepewności, zawiera stwierdzenia nieprecyzyjne lub zbyt ogólnikowe,  
  • z innych obiektywnych przyczyn jest niemożliwa do weryfikacji.  

Sprawdź metodologię

Zgodnie z raportami kwartalnymi autorstwa Departamentu Monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dot. udziału w rynku i wielkości audytorium programów radiowych w 2015 roku:

  • średnioroczny udział w czasie słuchania Radia Maryja (odsetek całkowitego czasu słuchania stacji w stosunku do całkowitego czasu słuchania wszystkich badanych stacji) wyniósł ok. 1,83%
  • średnioroczny zasięg dzienny Radia Maryja (liczba osób, które zadeklarowały, że słuchały stacji przynajmniej przez kwadrans w dniu poprzedzającym wywiad) wyniósł 2,7%

Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że:

  • średni dzienny odsetek mieszkańców Polski słuchających radia wyniósł w 2015 r. ok. 73,8%
  • liczba mieszkańców Polski to 38 mln 479 tys.

Radia Maryja słucha średnio ok. 767 tys. osób.

Liczba czytelników Gazety Wyborczej nie jest weryfikowalna. Jednak biorąc pod uwagę ilość sprzedanych egzemplarzy – zgodnie z danymi Związku Kontroli Dystrybucji Pracy, przygotowanymi dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż Gazety Wyborczej w okresie styczeń-listopad 2015 r. wyniosła około 158 tys. egzemplarzy.
Zakładając, że liczba czytelników równa się liczbie sprzedanych egzemplarzy, to liczba słuchaczy Radia Maryja byłaby większa, niż liczba czytelników Gazety Wyborczej. Jednak jest to założenie będące zbyt dalekim uproszczeniem. Porównanie ma charakter jedynie poglądowy. Wypowiedź ostatecznie uznajemy za nieweryfikowalną.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

POLECANE RAPORTY I ANALIZY

Wpłać, ile możesz

Na naszym portalu nie znajdziesz reklam. Razem tworzymy portal demagog.org.pl

Wspieram

Dowiedz się, jak radzić sobie z dezinformacją w sieci

Poznaj przydatne narzędzia na naszej platformie edukacyjnej

Sprawdź!