Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jaki procent czynności administracyjnych w Estonii można wykonać w pełni online?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Jaki procent czynności administracyjnych w Estonii można wykonać w pełni online?
Niedawno rząd przyjął uchwałę uchwałą tak zwany Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa i ten program wprowadza szereg mechanizmów, w tym, całkiem ładnie nazwany, mechanizm, który się nazywa Główny Informatyk Kraju, który w swojej nazwie zawiera swoją główną intencję, żeby nie tyle wszystkie projekty przeprowadzać fizycznie przez pracowników Ministerstwa Cyfryzacji, ale żeby zarządzanie projektami informatycznymi było skupione w jednym miejscu.
Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa (PZIP) został przyjęty uchwałą przez Radę Ministrów 8 stycznia 2014 roku. W lipcu 2016 do konsultacji społecznych został oddany nowy Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa. 27 września Rada Ministrów przyjęła projekt uchwały zmieniający ww. uchwałę w sprawie przyjęcia programu rozwoju „Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa”.
Program zakłada realizację projektów związanych z wprowadzeniem nowych usług elektronicznych, budową lub unowocześnieniem systemów teleinformatycznych, co z kolei ma mieć korzystny wpływ na rozwój branży IT, a także umożliwić obywatelom dostęp do administracji online.
W ramach realizacji programu ma zostać utworzony mechanizm Główny Informatyk Kraju mający służyć koordynacji i współpracy administracji rządowej w zakresie budowy jednolitych lub zintegrowanych rozwiązań informatycznych oraz kontroli nad realizacją tychże projektów.
Projekt zakłada zastosowanie mechanizmu GIK w dwóch fazach:
- W zakresie uruchamiania nowych projektów IT w ramach konkursów działania II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC), a po ewaluacji do pozostałych projektów i systemów teleinformatycznych administracji
- W zakresie uruchamiania wszystkich systemów teleinformatycznych administracji rządowej, a nie tylko realizowanych w ramach POPC integrowanych i centralizowanych w ramach mechanizmów GIK.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter