Wybory 2023 i kampania w czasach mediów społecznościowych – Dr Katarzyna Bąkowicz i Piotr Litwin
Wybory parlamentarne już niedługo. Jak ma się kampania wyborcza? Jaki jest w niej udział mediów społecznościowych?
Wybory 2023 i kampania w czasach mediów społecznościowych – Dr Katarzyna Bąkowicz i Piotr Litwin
Wybory 2023 i kampania w czasach mediów społecznościowych – Dr Katarzyna Bąkowicz i Piotr Litwin
Wybory parlamentarne już niedługo. Jak ma się kampania wyborcza? Jaki jest w niej udział mediów społecznościowych?
Wybory i debata wokół nich – jak w tym czasie wykorzystywane są narzędzia technologii i media społecznościowe. Od kiedy media społecznościowe są wykorzystywane w kampanii wyborczej, zalewają nas informacje: czy są merytoryczne i wartościowe? Czy tegoroczna kampania wygląda inaczej niż poprzednie? Czy przekaz od polityków dostarcza nam informacji? Czy nasi analitycy mają więcej danych do sprawdzenia w wypowiedziach polityków, czy wprost przeciwnie?
O tym rozmawialiśmy z dr Katarzyną Bąkowicz z Uniwerystetu SWPS, współtwórczynią Central European Digital Media Observatory oraz Piotrem Litwinem, starszym analitykiem Demagoga.
dr Katarzyna Bąkowicz – komunikolożka i medioznawczyni. Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Realizowała projekty dla takich firm jak: Allegro, Henkel, Microsoft, czy Enea SA. Adiunktka i wykładowczyni akademicka Uniwersytetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network, członikini zarządu Rady Reklamy. Ekspertka UN Global Compact i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.
Piotr Litwin – w Demagogu od kwietnia 2020 roku. Jako mentor Akademii Fact-checkingu prowadzi warsztaty dla uczniów, studentów i nauczycieli. W ramach projektu Szkoła Odpowiedzialności NGO szkolił członków organizacji pozarządowych. Absolwent kognitywistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W toku studiów szczególnie zainteresowany psychologicznymi aspektami ulegania dezinformacji i przyczynami wiary w teorie spiskowe. Członek stowarzyszenia naukowego Collegium Invisibile. Współzałożyciel Sekcji Metanauki UJ. Konsultant przy grancie badawczym dotyczącym popularności narracji spiskowych, realizowanym na WSMiP UJ.
Przydatne linki:
- Referendum. Wszystko, co musisz wiedzieć przed 15 października
- Wybory parlamentarne w Polsce – kto, jak i gdzie może zagłosować?
- AI wchodzi do polityki. Co możemy z tym zrobić?
- [Raport] Stara gra, nowe zasady. Nowelizacja prawa wyborczego.
- Kampania referendalna – sposób na manipulowanie wyborcami.
- Fałszowanie wyborów z udziałem Ukraińców? Teoria spiskowa.
- Targetowanie reklam w kampanii wyborczej. Jak robi to KO?
- Targetowanie reklam w kampanii wyborczej. Jak robi to PiS?
- Debata publiczna w lipcu. Mamy oko na manipulacje polityków