Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Andrzej Adamczyk o kolei regionalnej
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Andrzej Adamczyk o kolei regionalnej
Dzisiaj przewoźnicy regionalni (kolejowi) dojeżdżają tylko do pierwszej za granicą swojego województwa stacji kolejowej, do pierwszego przystanku o ile dobrze pamiętam.
Kolejowymi przewoźnikami regionalnymi w Polsce są:
- Koleje Dolnośląskie
- Koleje Śląskie
- Koleje Małopolskie
- Koleje Mazowieckie
- Koleje Wielkopolskie
Na potrzeby niniejszej analizy pominęliśmy Arrivę RP, ponieważ z kontekstu dyskusji wynikało, że dyskutowano o przewoźnikach samorządowych.
Aby stwierdzić jak daleko dojeżdżają przewoźnicy regionalni przeanalizowano ich rozkłady jazdy. Koleje Małopolskie poza granicami województwa małopolskiego dojeżdżają do takich miast jak Sędziszów i Jasło. Koleje Wielkopolskie dojeżdżają do Zbąszynka w województwie lubuskim, Kutna w województwie łódzkim i Mogilna w województwie kujawsko-pomorskim. Koleje Śląskie dojeżdżają do Oświęcimia oraz Zakopanego, zaś Koleje Dolnośląskie do Berlina (w weekendy i święta), Adršpach (od 27 IV), Forst Lausitz, Liberec, Dresden, Lichkov. Koleje Mazowieckie dojeżdżają np. do Skarżyska-Kamiennej w woj. świętokrzyskim.
Niezależnie więc, czy minister miał na myśli stację, czy jedynie przystanek kolejowy, wypowiedź kwalifikujemy jako fałszywą.
AKTUALIZACJA: W pierwotnej wersji factchecku rozkład Kolei Dolnośląskich został błędnie określony jako rozkład Kolei Wielkopolskich. Za pomyłkę przepraszamy.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter