Sprawdzamy wypowiedzi polityków i osób publicznych pojawiające się w przestrzeni medialnej i internetowej. Wybieramy wypowiedzi istotne dla debaty publicznej, weryfikujemy zawarte w nich informacje i przydzielamy jedną z pięciu kategorii ocen.
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Co wiemy na temat zintegrowanego biletu trójmiejskiej komunikacji miejskiej?
Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.
Co wiemy na temat zintegrowanego biletu trójmiejskiej komunikacji miejskiej?
Większe wyzwanie to oczywiście taryfa SKM, która jest własnością – przypomnimy – PKP.
Wypowiadając się na temat możliwości wprowadzenia zintegrowanego biletu trójmiejskiej komunikacji miejskiej podczas jednej z debat wyborczych, Paweł Adamowicz wskazał, że największą trudnością jest włączenie do takiego projektu Szybkiej Kolei Miejskiej, która nie jest własnością miasta, a Polskich Kolei Państwowych.
Informacje o strukturze własnościowej, nomen omen, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o. można znaleźć w jej biuletynie informacji publicznej. Większościowym udziałowcem trójmiejskiej SKMki jest PKP, posiadająca 67,9% udziałów. Pozostałymi udziałowcami są Województwo Pomorskie (10,4%), Gmina Miasta Gdańsk (12,8%), Gmina Miasta Sopot (2,1%), Gmina Miasta Gdyni (5,4%), Gmina Miejska Pruszcz Gdański (1,2%) i Gmina Miejska Rumia (0,2%). Posiadanie większościowego pakietu udziałów przez PKP uprawnia, szczególnie w kontekście podejmowania strategicznych decyzji spółki, do określenia SKM jako własności PKP. Wypowiedź Pawła Adamowicza kwalifikujemy jako prawdziwą.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter