Strona główna Wypowiedzi Jak wygląda buspas w Poznaniu?

Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.

Jak wygląda buspas w Poznaniu?

Ten artykuł ma więcej niż 3 lata. Niektóre dane mogą być nieaktualne. Sprawdź, jak zmieniała się metodologia i artykuły w Demagogu.

Jak wygląda buspas w Poznaniu?

Dorota Bonk-Hammermeister

Miał on [buspas na Garbarach – przyp. Demagog] służyć poznaniakom poruszającym się komunikacją miejską. Na skutek interwencji radnych PO skrócono go do 1/6 pierwotnej długości,

Fałsz

Wypowiedź uznajemy za fałsz, gdy:  

  • nie jest zgodna z żadną dostępną publicznie informacją opartą na reprezentatywnym i wiarygodnym źródle,  
  • jej autor przedstawia nieaktualne informacje, którym przeczą nowsze dane, zawiera szczątkowo poprawne dane, ale pomija kluczowe informacje i tym samym fałszywie oddaje stan faktyczny.  

Sprawdź metodologię

Fałsz

Wypowiedź uznajemy za fałsz, gdy:  

  • nie jest zgodna z żadną dostępną publicznie informacją opartą na reprezentatywnym i wiarygodnym źródle,  
  • jej autor przedstawia nieaktualne informacje, którym przeczą nowsze dane, zawiera szczątkowo poprawne dane, ale pomija kluczowe informacje i tym samym fałszywie oddaje stan faktyczny.  

Sprawdź metodologię

Wypowiedź pochodzi z wywiadu udzielonego portalowi Onet.pl.

Pod koniec maja 2017 r. prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak zdecydował o ograniczeniu długości buspasa na ul. Garbary. Początkowe plany zakładały stworzenia buspasa na odcinku odcinku od ul. Armii Poznań do skrzyżowania z ul. Strzelecką, który wynosi ok. 1,9 km.

Ostatecznie podjęto decyzje, że buspas zostanie utworzony na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania z ul. Strzelecką, który wynosi ok. 400 m.

W celu sprawdzenia długości odcinków skorzystaliśmy z Google Maps.

Decyzja o ograniczeniu długości buspasa została podjęta po skonsultowaniu z mieszkańcami tego projektu. W konsultacjach, które rozpoczęły się 19 kwietnia 2017 r. otwartym spotkaniem warsztatowym, wzięli udział mieszkańcy, radni, przedsiębiorcy i eksperci specjalizujący się w inżynierii ruchu. Przeprowadzony został także sondaż w punkcie konsultacyjnym na skrzyżowaniu ul. Garbary i Małe Garbary oraz na pl. Bernardyńskim. Dodatkowo Zarząd Dróg miejskich utworzył specjalny adres mailowy: [email protected], na który można było przesyłać swoje uwagi. 25 maja podczas otwartego spotkania w Urzędzie Miasta podsumowano konsultacje i zdecydowano o ograniczeniu długości planowanego buspasa.

Buspas został skrócony z 1900 m do 400 m, czyli ok. ⅕ (ok. 21 proc.) swojej pierwotnej długości, a decyzja o jego ograniczeniu została podjęta po konsultacjach z mieszkańcami, dlatego uznajemy tą wypowiedź za fałszywą.

Wspieraj niezależność!

Wpłać darowiznę i pomóż nam walczyć z dezinformacją, rosyjską propagandą i fake newsami.

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Pomóż nam sprawdzać, czy politycy mówią prawdę.

Nie moglibyśmy kontrolować polityków, gdyby nie Twoje wsparcie.

Wpłać

Dowiedz się, jak radzić sobie z dezinformacją w sieci

Poznaj przydatne narzędzia na naszej platformie edukacyjnej

Sprawdź!