Czas czytania: około min.

Nie, Papież Franciszek nie został skazany za zbrodnie na dzieciach

01.09.2020 godz. 11:59

Rzekomy „trybunał” to prywatny blog internetowy.

15 lipca na profilu Globalna świadomość został umieszczony post, zgodnie z którym w lipcu 2014 roku oskarżeni papież Franciszek, przełożony generalny Towarzystwa Jezusowego Adolfo Nicolás Pachón SJ i arcybiskup Canterbury Justin Welby zostali uznani za winnych gwałtów, tortur, morderstw i handlu dziećmi. Wyrok został rzekomo wydany przez ITCCS, czyli Międzynarodowy Trybunał do spraw Przestępstw Kościoła i Państwa.

 

https://www.facebook.com/globalna.info/posts/1435074970009458

 

Artykuł, do którego odsyła zamieszczony w poście link, opisuje zbrodnie, których mieli się dopuszczać czołowi przedstawiciele Kościoła rzymskokatolickiego oraz osoby należące do tzw. elit:

Według świadków papież Jorge Mario Bergoglio, były papież Joseph Ratzinger, jezuita Adolfo Pachón i anglikański arcybiskup Canterbury Justin Welby byli członkami satanistycznego kultu. Dowody łączyły również obrzędy satanistyczne z takimi osobami jak sędzia Trybunału Sprawiedliwości Wielkiej Brytanii Adrian Fulford, członkowie brytyjskiej Rodziny Królewskiej (w tym książę Filip), holenderska królowa Wilhemina, jej rodzina, belgijska Rodzina Królewska, czy nie żyjący już książę Bernhard.

Autor powołuje się na zeznania świadków, którzy mieli widzieć dokonywane zbrodnie. Twierdzi, że wszyscy biorący udział w makabrycznych rytuałach należą do tajnej grupy zwanej „Dziewiątym kręgiem”. W tekście czytamy o polowaniach na nagie dzieci, które miały się odbywać z udziałem oskarżonych osób. Przede wszystkim jednak opisane zostały przestępcze praktyki od lat prowadzone w Kościele. W związku ze sprawą wyrok na papieża miał wydać Międzynarodowy Trybunał do spraw Przestępstw Kościoła i Państwa.

Oprócz Globalnej Świadomości informację na ten remat zamieścił również portal NWK24.

Jaka jest prawda?

Treści, które zostały opublikowane na stronie Globalna Świadomość, można również odnaleźć we wpisie na blogu BEFORE IT’S NEWS pochodzącym z w 2014 roku.

Weryfikacji oskarżeń wobec papieża Franciszka podjął się fact-checkingowy portal Snopes.com w 2018 roku. 

Jak się okazuje, informacja ta pochodzi z całkowicie niewiarygodnego źródła, znanego z publikacji teorii spiskowych. Wcześniej źródło to zamieściło m.in. informację, jakoby poprzedni papież, Benedykt XVI, miał zrezygnować z urzędu w celu uniknięcia aresztowania za swoje „zbrodnie”. Sam „sąd”, który rzekomo miał wydać wyrok na głowę Kościoła, to w rzeczywistości blog osoby prywatnej. 

Rewelacje na temat rzekomej szajki pedofilskiej wśród elit również mają swoją historię, obaloną przez portale fact-checkingowe, takie jak portal Snopes.com czy LeadStories.comOpowieści te są jednak teorią spiskową, do tej pory niepotwierdzoną jakimikolwiek wiarygodnymi dowodami. Zostały one sfabrykowane po raz kolejny przez twórcę bloga udającego ważną międzynarodową instytucję sądowniczą.

Warto przyjrzeć się przywoływanej w każdym z tych artykułów instytucji ITCCS, która ma rzekomo monitorować sytuację, zbierać zeznania świadków z całego świata, a także prowadzić lokalne biura szeryfów, którzy chronią dzieci przed światową szajką. Jak udało nam się ustalić, pełna nazwa instytucji to Międzynarodowy Trybunał do spraw Przestępstw Kościoła i Państwa (The International Tribunal into Crimes of Church and State – ITCCS). W niektórych publikacjach przywołana jest wymiennie druga instytucja: Międzynarodowy Sąd Zwyczajowy w Brukseli (International Common Law Court of Justice in Brussels – ICLCJ).

„Celem” istnienia trybunału jest ściganie osób i instytucji odpowiedzialnych za wykorzystywanie, handel, tortury i morderstwa dzieci oraz powstrzymanie tych, którzy się tego dopuszczają teraz i w przyszłości. Aktualne informacje publikowane pod szyldem tej instytucji można znaleźć na stronie Murderbydecree.com, gdzie ostatni wpis datowany jest na 25 sierpnia br. i dotyczy „odwoływania” przez „sąd” restrykcji związanych z pandemią koronawirusa. Strony www.itccs.org czy www.iclcj.com, na które powołuje się wiele portali, nie są już dostępne. 

Owy „sąd” nie jest instytucją związaną z żadnym państwem czy organizacją międzynarodową, nie sprawuje żadnej jurysdykcji. Jest osobliwie nazwanym blogiem, którego autor chce zyskać internetową sławę poprzez publikację niewiarygodnych i szokujących teorii spiskowych, niepopartych żadnymi dowodami.

Kto jest autorem bloga? To Kevin Annett, były pastor Zjednoczonego Kościoła Kanady. Decyzja o usunięciu go z listy posługujących pastorów została podjęta w 1997 roku i jest dostępna na stronie Kościoła.

Podsumowanie

Papieże Franciszek i Benedykt czy inni hierarchowie nie zostali skazani za „najgorsze zbrodnie na dzieciach”. Całość oskarżenia bazuje na sfabrykowanej historii, wymyślonej i opisanej na jednoosobowym blogu tytułującym się „sądem”. Mnogość zarzutów opisanych w publikacji dotyczy nie tylko hierarchów kościelnych, lecz również elit królewskich i politycznych z całej Europy. Jest to jednak krążąca od wielu lat i niepotwierdzona w żadnym wiarygodnym źródle teoria spiskowa.

➖
Podobał Ci się artykuł? Pomóż nam dzielić się prawdą!

• Wpłać darowiznę TUTAJ i działaj z nami!
• Śmiało rozpowszechniaj artykuł, prześlij go znajomym, nie zapomnij podać źródła z linkiem (www.demagog.org.pl).

*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

POMÓŻ NAM DZIAŁAĆ!

Co­dzien­nie spraw­dza­my praw­do­mów­ność po­li­ty­ków. Walczymy z dez­in­for­ma­cją, fake new­sa­mi i ma­ni­pu­la­cją w prze­strze­ni pu­blicz­nej.

Żeby za­cho­wać nie­za­leż­ność, po­trze­bu­je­my Two­jego wsparcia.